W ramach promocji łódzkich zespołów: TheStylacja

Znajdź więcej wykonawców takich jak The Stylacja w Myspace Muzyka

środa, 1 grudnia 2010

Bajka o strachu i niespodziewanej niespodziance.

Mam stracha. Nie słomianego, o nie... Ani takiego z dużymi oczami, chociaż uważam, że to kwestia czasu. Ma za to pokłute igłą palce, poplamiony farbą kubrak i rozbiegany, lekko spanikowany wzrok. Mój własny strach przedświąteczny. Dopadł mnie kilka dni temu, zdaje się, że w niedzielę, gdy uświadomiłam sobie, jak niewiele czasu zostało do Świąt. Do tej pory siedział cicho w kącie i nosa nie wyściubiał, teraz dyszy mi w kark i pogania. Przez niego boję się, że nie zdążę przed godziną zero z tym wszystkim, co sobie zaplanowałam. Bo Wigilia w tym roku u nas. Chyba jakaś pomroczność jasna na mnie spadła, gdy powzięłam taką decyzję. A wcale nie musiałam, o nie! Mogliśmy spokojnie, bez szarpaniny (o ile to możliwe ze zbuntowaną 3-latką i 9-cio miesięcznym bobasem) iść na Wigilię do Teściowej mojej, najeść się do syta i wrócić do domu, w którym byłoby pewnie czuć Święta, ale bez tego całego aktualnie ogarniającego mnie szaleństwa, tak bardziej na luzie. No ale nie, musiałam się odezwać... Ach, teraz to już trudno, trzeba zakasać rękawy i wziąć się do roboty. Zgodnie z tą złotą myślą wzięłam się do pracy, czyli do szycia. Strach na szczęście, jaki by nie był, motywująco na mnie działa. Uszyłam więc skarpeto-buty świąteczne oraz pokrowce na sztućce, narazie trzy tylko, bo zabrakło mi koronki, reszta pokrowców, już obrzucona leży i grzecznie czeka na ciąg dalszy. W tym roku Święta na bogato! :) Ze mnie to w ogóle sroka jest, lubię złoty kolor, tak więc nasze mieszkanko zamieni się w Święta w Sezam, bo będzie sporo złotych ozdób, od obrusa na stole począwszy, na gwiazdkach i innych 'pieprzotach' skończywszy. Planów szyciowych mam sporo, więc moje obawy, czy aby zdążę ze wszystkim uważam za jak najbardziej uzasadnione. No bo przecież szycie i ozdoby to nie wszystko, gdzie jeszcze gotowanie, lepienie pierogów... Same przecież wiecie. Dobrze, że chociaż strach pomoże...

Ponieważ każda bajka powinna mieć ilustracje, tak i moja posiada takowe. Opatrzone komentarzem, a jakże...

Wymarzony przeze mnie wianek z białych piór. Nie miałam pomysłu, jak taki zrobić, bo po pierwsze skąd wziąć tyle piór, a po drugie skąd wziąć kogoś, kto te pióra do wianka przymocuje? Ale tym razem udało się, przypadkiem trafiłam na allegro na taśmę z piórami marabuta (za całe 6 złotych polskich) i tadam! Taśma idealnie stworzona właśnie do owinięcia wianka, okazało się, że nawet długość miała idealną! Marzenia warto mieć, bo się spełniają! Może... skoro tak mi dobrze idzie spełnianie tych marzeń, zamarzyć o czymś większym... ?

W słoju dojrzewa nalewka kokosowa, której przepis dostałam od Inkwizycji. Jeszcze tylko 1 miesiąc, 2 tygodnie i 3 dni i można próbować! :) Przy okazji upiekłam też kokosowe ciasteczka, na które przepis znalazłam na blogu Ushii, wyszły tak pyszne, że nawet mój mąż, który ogólnie nie przepada za słodkościami, jadł i jadł i jadł...


A teraz moje szyciowe dokonania: skarpeto-buty....

i pokrowce na sztućće:


A teraz bajki część druga, czyli..... niespodzianka!

Ogłaszam
urodzinowe
CANDY!


15 grudnia, czyli w dniu, w którym świętuję urodziny, podaruję jednej chętnej osobie dwie zawieszki: serduszko pachnące różanym olejkiem i gwiazdkę (też pachnącą, ale tylko dlatego, że jest spakowana razem z serduszkiem :)) Wszystkie chętne na te drobiazgi osoby serdecznie zapraszam do komentowania pod postem :)



I żyli długo i szczęśliwie :)

Pozdrawiam!

24 komentarze:

  1. Ja jako pierwsza zapisuję się na pachnące Candy. Pomieszkam sobie trochę na Twoim blogu i po podglądam :)))))))

    Zapraszam również na moje Candy.
    Pozdrawiam Patti

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem jak u Ciebie, u mnie największym motywatorem do działania jest czas, im go mniej zostało tym pręzniej działam :))) Ciągle psioczę, że najwazniejsze sprawy i rzeczy do zrobienia zostawią na ostatnia chwilę, ale taki mój urok :)
    Taka zdolna osóbka, jak Ty, napewno sobie ze wszystkim poradzi :))) Naleweczka przecież juz czeka, wydaje mi sie, że mozna pierwszą degustację zrobić wcześniej :)
    Piękne skarpeto - buty czekaja na prezenty, wieniec z dumą będzie prezentował się na wyznaczonym dla niego miejscu, a piekne pokrowce na sztućce napewno zaskoczą tesciową :)
    Zapomniałam dodać, ze zawieszki tez są piękne i dlatego ustawiam sie po nie w kolejce :)
    Pozdrawiam
    Halina

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętaj że najważniejszy jest klimat a nie by zarąbać sie tworząc go;]
    W razie czego jeszcze pewnie można odkręcić wszystko i iść do "teściówki";]
    Bardzo podobają mi się pokrowce na sztućce!

    OdpowiedzUsuń
  4. Skąd ja to znam ?!...z własnego "podwórka" !!! :) Też nie wiem w co łapy włożyć, wciąż mam tyle do zrobienia, pomysły piętrzą mi się w głowie, ale co z tego zrealizuję...zobaczymy !
    Wianek jest przepiękny, taki lekki... pokrowce na sztućce pomysłowe (podsunęłaś mi pomysł na moje pokrowce....nie obrazisz się mam nadzieję !).

    Zapisuję się oczywiście na Twoje słodkości :)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią dołączę do kolejki po różane Candy.
    Pozdrawiam gorąco.
    Magda - magdowo

    OdpowiedzUsuń
  6. Droga Darheno!
    Dzieki za wizytę u mnie.Bardzo mi miło ,zapraszam Cię wciąż i zapraszam do grona moich znajomych.
    Kobieto!te rzeczy które zdziałałas z okazji świat sa piekne!!!PIĘKNE!!-sezam będzie lśnił jak mówisz!!buciki,pokrowce-pełna elegancja -francja!
    Z przyjemnościa ustawiam sie w kolejce i obiecuje wpadac bez zapowiedzenia!!!.Cmoknij w czółko swoje skarby obydwa.
    Serdecznie pozdrawiam-aga -

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj... A ja teraz sobie przypomniałam, że obiecałam jeszcze przepis na pigwówkę... Wybacz! ale jakoś nie mogłam go znaleźć, a potem... czas przyspieszył ;-) Zresztą -sezon na pigwę już minął, a do przyszłego roku znajdę i przyślę!
    Ale cieszę się, że kokosowa nalewka dojrzewa... Słój z nią wygląda imponująco ;-)
    Pokrowce na sztućce to prawdziwe mistrzostwo! są cudne, zresztą tak samo, jak buciki... Nieee, buciki biją wszystko! Są prze-wspa-nia-łe! prawdziwy sezam ;-)))
    Ja się oczywiście na te słodkie cuda zapisuję, ale czy wiesz, że u mnie też candy? Przegapiłaś!
    Ściskam ;-))

    OdpowiedzUsuń
  8. Urocze Candy! :)
    Pozdrowienia od różanego...

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie cudeńka poszyłaś, buty rewelacyjne i te pokrowce na sztućce! rewelacja :)) śliczne candy chętnie stanę w kolejce :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobry Wieczór

    Swój e-mail wpisuje na tym blogu nigdy się nie rozczaruje .

    pozdrawiam
    wara@poczta.forward.pl
    ADA

    OdpowiedzUsuń
  11. Wpadam z rewizytą i do candy po te pachnące cuda się zgłaszam! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie śliczne :).

    Chętnie je przygarnę :).

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne! Ustawiam się w kolejce po te śliczne serduszko i gwiazdkę :-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)
    ustinika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Staję w ogonku do pachnących cudeniek!
    fashion-spy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne i bardzo gustowne zapisuję się

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj :)

    jak u Ciebie pięknie :)

    a jakie cacuszka można wylosować :)

    przecudne :)

    podziwiam pomysł i wykonanie :)

    Pozdrawiam serdecznie
    Mariola
    mariolagumi@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  17. piórka, skarpety, serca... ależ tu klimatycznie!!! różane cudeńka od Ciebie nadałyby i u mnie trochę klimatu... ale się rozmarzyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. piękne, pachnące, w sam raz na Święta
    pozdrawiam cieplutko i już dziś życzę dużo szczęścia i miłości :)
    aniakrol@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. info u siebie dodałam i jeśli mogę ustawiam się w kolejce...

    OdpowiedzUsuń
  20. zapisuję się
    http://kasiekwart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. chętnie wezmę udział w zabawie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy ja się jeszcze załapię na candy? Jeśli tak, to jestem chętna :-) Też mam dzisiaj urodziny :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. mam nadzieje,ze jeszcze zdażyłam na śliczności:)))pozdrawiam ciepło i zapraszam do mnie na chwiole wytchnienia;)))

    OdpowiedzUsuń
  24. chętnie ustawiam się w kolejce cuda pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń